top of page
תמונת הסופר/תEsti Klein

נפרדים מנובה סקוטיה

מהפינה הצפונית מזרחית אנחנו מתחילים את הדרך חזרה עם עוד תחנה אחת באזור הדרומי של נובה סקוטיה, ליד עיר הבירה Halifax. מצאנו חניון נחמד לא רחוק מהעיר ומזיזים את הבית. למשאית שלנו הכי נוח בכבישים הגדולים, גם בנובה סקוטיה יש כמה כאלה שתופרים את האי לאורכו ולרוחבו ואנחנו עליהם חצי דרך מערבה וחצי דרך דרומה.

אי שם לקראת צהרים, מחפשים מקום לארוחת בוקר, משהו משלנו כי צריך להערך לחיסול תכולת המקרר בעוד יומיים. מוצאת פארק נחמד לצד הכביש, דודי מדגם רברס עם גולדי בנגרר ואפשר להמשיך.

אחר הצהרים מגיעים לחניון ממערב וסמוך להליפקס. אנחנו כבר חברים של רשת החניונים KOA ואפילו למדנו שאלה ראשי התיבות של Kampgrounds Of America.

עד שמסיימים את כל הפרוצדורות מספיקה עוד להעיף מבט על האגם שלחופו נמצא החניון.














יפה פה וכנראה גם יש מלא פוטנציאל לבילוי אבל אנחנו הקצבנו יום אחד ואותו נטייל.









המסלול שבחרנו להיום נקרא Peggy's lighthouse. למעשה אנחנו יורדים עוד דרומה לאורך החוף המפורץ. עוברים עיירה נחמדת שיש לה מרינה. נראה שאנשים פה חיים טוב למרות שכל פעם שמגיעים כל כך לקצה קשה להבין מה אנשים מוצאים שם.

התחנה הראשונה בדרך היא אנדרטה לזכר הרוגי מטוס שוויצרי שהתרסק בים כאן.










המקום מסודר מאד יפה. יש מסלול הליכה שמשקיף על הים ונקודת ההתרסקות. מרחוק אפשר לראות את המגדלור שעוד מעט נגיע אליו.


מתקדמים לכיוון המגדלור והחופים/מפרצונים ממש יפה














והנה פגי - העיירה בכבודה ובעצמה.














ממבט על העיירה אפשר לחשוב שמתקיימים כאן בעיקר מהים. רק אחר כך שמתקרבים למגדלור רואים שחלק מכובד מתפרנס מהתיירות. אנחנו בילינו שם עם לפחות עוד 5 אוטובוסים שבאו כנראה עם איזה קרוז להליפקס.

בקצה המסלול יש את המגדלור והוא עצום וניצב בראש גבעת סלעים


מקרוב, אחרי שמטפסים על הסלעים הוא נראה עוד יותר גדול אפילו



עוד קצת מסתובבים על גבעת הסלעים הזאת. הנוף הוא נוף ירח, רק כמויות התיירים מחזירות אותנו לתמונת המציאות.


נחמד להסתובב על הסלעים ולביים כל מני פוזות






















כשאנחנו כבר בדרך חזרה לאופנוע קולטת איש בלבוש סקוטי עם מזוודה הולך לקראתנו. אומרת לדודי בוא נחכה והנה זה קורה. האיש פותח את המזוודה, מרכיב את החמת שלו, מכוון את החלילים ומוסיקה סקוטית עממית מתנגנת על הסלעים.


איזה מסיבת סיום לנובה סקוטיה


ארוחת צהרים מפונפנת (כי הכל כאן לתיירים) עם מנה מיוחדת שהמלצר הסביר שהיא טיפוסית לנובה סקוטיה. צ'יפס מיוחד עם רצועות בשר צלויות והכל מעורבב ברוטב מעניין. היה טעים בלי לפול מהכסא.

לסיום היום בקשנו מגוגל שיכוון אותנו לבוטיק של נספרסו, כי נגמר הקפה, ומצאנו את עצמנו בקניון גדול בעיר הגדולה ממש. הרגשנו מוזר. מהמרחבים והדרכים, עם האופנוע, להגיע לצנטרום העירוני. איך שלא הופכים את זה אנחנו תמיד החייזרים. מחר חוזרים לארה"ב - מדינת מיין.



0 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page